Klantonderzoeken voor gemeente Stein

Sinds jaar en dag voert Flycatcher onderzoeken uit voor de gemeente Stein zowel onder inwoners en bezoekers van de publieksbalie, als onder medewerkers. In 2023 en 2024 hebben we voor gemeente Stein verschillende klantonderzoeken uitgevoerd.

Om in kaart te brengen hoe de inwoners de dienstverlening van de gemeente waarderen, hebben wij eind 2023 een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd dat bestond uit twee delen. Allereerst, een onderzoek onder de bezoekers van de balie van het gemeentehuis. Bezoekers werden door een enquêteur van Flycatcher gevraagd om (ter plekke of op een later moment) een vragenlijst in te vullen op papier of digitaal. Daarnaast werd voor een schriftelijk onderzoek een vragenlijst per post gestuurd onder een steekproef van alle inwoners van de gemeente.

In 2024 hebben we, om de nieuw ingerichte ‘wijkinformatiepunten’ van de Gemeente Stein nog beter af te stemmen op de behoefte van de inwoners, een onderzoek uitgevoerd onder de inwoners van gemeente Stein. De online vragenlijst werd door de gemeente zelf verspreid via verschillende kanalen. O.a. in een huis-aan-huisbrief en het lokale krantje. Het onderzoek leverde relevante informatie op over bekendheid, bereikbaarheid, deskundigheid, inlooptijden en locaties van de informatiepunten.

Ook biedt gemeente Stein schuldhulpverlening en budgetbeheer aan als ondersteuning van inwoners die geldzorgen of -problemen hebben. Om inzicht te krijgen in de tevredenheid over de dienstverlening van de gemeente aan deze inwoners hebben wij een online klantonderzoek uitgevoerd onder klanten van budgetbeheer en schuldhulpverlening.

Ben jij benieuwd hoe jouw inwoners de inspanningen van de gemeente waarderen? Neem dan contact met ons op, want samen komen we #verderdoorvragen.

Gepost door Drs. L. Helmes (Lieke) op 8-8-2024