Over ons

Onderzoeksbureau Flycatcher is in 2000 ontstaan als spin-off van de Universiteit Maastricht. We zijn uitgegroeid tot een middelgroot bureau met een jong en enthousiast team van onderzoekers en IT-ers. We houden de lijnen kort en de contacten persoonlijk. Dat werkt prettig voor u en voor ons. Al onze medewerkers hebben een hoge mate van betrokkenheid en focus op de lange termijn, die u ook als relatie nadrukkelijk ervaart.

Wij zijn lid van het Data & Insights Network (voorheen MOA) en van de wereldwijde branchevereniging van onderzoeksbureaus ESOMAR. Verder zijn we kennispartner van INK en NPSO (Nederlandstalig Platform voor Survey Onderzoek).

Flycatcher is in het bezit van een kwaliteitskeurmerk voor markt-, opinie- en maatschappelijk onderzoek (ISO 20252). Het keurmerk bevestigt dat de onderzoeksactiviteiten van Flycatcher, inclusief het Flycatcher panel, voldoen aan de ISO-kwaliteitseisen met betrekking tot onder andere vertrouwelijkheid van onderzoek, competenties en opleiding van de medewerkers, transparantie en richtlijnen voor alle aspecten van een onderzoekstraject (van projectplanning en vragenlijsten tot rapportage). Wij zijn tevens gecertificeerd volgens de milieunorm ISO 14001.

Hier staan we voor
Onze missie is om organisaties te voorzien van betrouwbare informatie waarmee ze verder kunnen. Informatie op basis waarvan ze goede beslissingen kunnen nemen. Wij zien opdrachtgevers als onze partners met wie we meedenken om het beste resultaat te bereiken. Wij geloven dat we verder komen door goed te luisteren en kritisch door te vragen. Ons motto luidt dan ook: verder door vragen. En omdat geen enkele vraag hetzelfde is, is onze dienstverlening altijd maatwerk dat aansluit bij de specifieke wensen en eisen van de klant. Verder geloven wij dat je als bureau moet blijven innoveren, stilstaan is geen optie. We kijken altijd of zaken anders, beter, slimmer of efficiënter kunnen.

Hier werken we voor
Flycatcher werkt voor grote en kleine opdrachtgevers, nationaal en internationaal. Van profit tot non-profit, van bedrijfsleven en media tot overheidsinstellingen en wetenschappelijke instituten, iedereen kan bij ons terecht. De variëteit aan opdrachtgevers houdt ons scherp en bij de les.

Privacybescherming en informatiebeveiliging
Wij hanteren hoge normen als het gaat om de bescherming van privacy. Wij onderschrijven de Integriteitscode van de MOA en hanteren de 10 regels uit de Fair Data Privacy Code. Verder zijn alle medewerkers middels hun contract gebonden aan geheimhoudingsplicht wat betreft vertrouwelijke informatie van opdrachtgevers, vertrouwelijke onderzoeksresultaten en individuele antwoorden van respondenten.

Informatie en data vormen de kern van onze activiteiten. Wij hebben onze werkzaamheden daarom tevens vastgelegd in strenge procedures conform ISO 27001. Deze internationaal erkende ISO-norm is het kwaliteitskeurmerk voor informatiebeveiliging. Het borgt de kwaliteit van de beveiliging en is een uitstekend middel om de beveiliging te beheren en voortdurend te verbeteren. Flycatcher maakt bijvoorbeeld gebruik van “secure server”-technologie (SSL-encryptie). Dit betekent dat al het dataverkeer versleuteld wordt.

Onze kernwaarden
Snelheid en flexibiliteit vinden we belangrijk. We reageren snel op vragen en stellen ons flexibel op. U moet de informatie en ondersteuning krijgen die u nodig heeft. Geen standaardoplossing, maar de beste oplossing.

Kwaliteit zien wij als het voortdurende streven om de verwachtingen te overtreffen. We zijn open en transparant over wat we doen en hoe we dat doen. We conformeren ons aan ISO- kwaliteitseisen, om ervoor te zorgen dat het niet alleen bij woorden blijft, maar ook geborgd wordt in de organisatie.

De betrouwbaarheid geldt zowel voor de opdrachtgevers als voor de respondenten. We hanteren hoge normen als het gaat om de bescherming van de privacy. Betrouwbaarheid impliceert ook het aanleveren van valide onderzoeksresultaten en het nakomen van gemaakte afspraken.