ONDERZOEK VOOR GEMEENTEN

WAARSTAATJEGEMEENTE

Burgerpeilingen Beek en Roerdalen

In 2023 heeft Flycatcher voor de gemeenten Beek en Roerdalen wederom de Waarstaatjegemeente (WSJG) Burgerpeiling uitgevoerd. Naast de stuurinformatie en benchmarkvergelijking die de standaardvragenlijst van Waarstaatjegemeente.nl mogelijk maakt, hebben beide gemeenten ook de module Dienstverlening met de menselijke maat en aanvullende eigen vragen gesteld aan de inwoners. Op deze wijze stemmen wij de vragenlijst per gemeente af op de eigen informatiebehoefte.

Een Burgerpeiling is een onderzoek waarmee een gemeente de tevredenheid en behoeften van haar inwoners onderzoekt. Het doel is om inzicht te krijgen in hoe inwoners de gemeentelijke diensten, hun leefomgeving en het lokale beleid ervaren. Via een vragenlijst kunnen inwoners hun mening geven over thema’s als veiligheid, welzijn, voorzieningen en communicatie. De uitkomsten van de peiling bieden gemeenten waardevolle informatie om het beleid te verbeteren en beter af te stemmen op de wensen en verwachtingen van de inwoners.

De vragenlijst kan worden aangevuld met extra modules of op maat gemaakte vragen. Elke gemeente heeft immers eigen doelstellingen, prioriteiten en een specifieke lokale context, waarmee in de onderzoeksopzet rekening wordt gehouden. Voorafgaand aan het onderzoek bespreken wij daarom specifieke wensen, aandachtspunten of doelstellingen met iedere gemeente.

Resultaten
De resultaten van deze onderzoeken bieden de gemeenten concrete aanknopingspunten voor handelingsperspectieven. Op basis van de resultaten kunnen de gemeenten zien waar verbeterpunten liggen en hoe ze hun beleid beter kunnen afstemmen op de wensen van de inwoners. Dit maken wij concreet inzichtelijk met een prioriteitenmatrix.

Het laten uitvoeren van WSJG-onderzoek door Flycatcher betekent: starten op een zelfgekozen moment, aandacht en ruimte voor maatwerk, degelijke uitvoering van het onderzoek, verdiepende en verhelderende analyses, en persoonlijke, directe en open communicatie.

Wij helpen graag!
Voor iedere onderzoeksvraag bieden wij de beste oplossing. Onderzoek is altijd maatwerk, het moet aansluiten op een specifieke vraag. Naast onderzoeken voor Waarstaatjegemeente.nl, kunt u bij ons ook terecht voor andere onderzoeken, zoals klanttevredenheidsonderzoeken en medewerkersonderzoek. Uiteraard lichten wij maatwerkmogelijkheden graag toe in een vrijblijvend gesprek, neem daarvoor contact met ons op via 043-3262992 of mail naar info@flycatcher.nl.

Gepost door Drs. L. Helmes (Lieke) op 25-9-2024

Waar staat je gemeente

Waarstaatjegemeente.nl is een initiatief van VNG Realisatie.

Externe links