ONDERZOEK VOOR GEMEENTEN

WAARSTAATJEGEMEENTE

Toegevoegde waarde van prioriteitenmatrices

Met de Burgerpeiling en Ondernemerspeiling krijgt u veel nieuwe inzichten, via het dashboard of via een uitgebreidere rapportage. Op basis van de uitkomsten is het echter niet altijd direct duidelijk waar u als gemeente nu goed presteert of waar nog te verbeteren valt. Welke thema's hebben veel impact op de totale beoordeling van de gemeente in de ogen van de inwoner of ondernemer en welke weinig? Welke thema's hebben direct aandacht nodig en waar kan een gemeente winst boeken? In prioriteitenmatrices wordt getoond waar de belangrijkste aandachtsgebieden voor de gemeente liggen.

Hieronder staat een voorbeeld van een prioriteitenmatrix. Deze is verdeeld in vier kwadranten, gebaseerd op de gemiddelde impact (of belang) en de gemiddelde tevredenheidsscore. Alle thema's uit de standaardvragenlijst, inclusief aanvullende modules, worden weergegeven in een totaalmatrix. Ook wordt per thema een prioriteitenmatrix opgesteld met daarin de items die binnen het thema vallen.

Gepost door S. Neijnens (Sanne), M.Sc. op 3-4-2021

Waar staat je gemeente

Waarstaatjegemeente.nl is een initiatief van VNG Realisatie.

Externe links