ONDERZOEK VOOR GEMEENTEN

WAARSTAATJEGEMEENTE

Burgerpeiling gemeente Valkenswaard 2016

In 2016 heeft Flycatcher, net als in 2015, de Burgerpeiling van ‘Waar staat je gemeente’ uitgevoerd voor gemeente Valkenswaard. Van de 2138 geselecteerde inwoners, hebben 743 inwoners de vragenlijst ingevuld (35% respons).

Gemeente Valkenswaard zocht naar antwoorden op vragen zoals: 'Wat vinden de inwoners van Valkenswaard van de voorzieningen in de gemeente? Betrekt de gemeente hen voldoende bij het maken van plannen? Voelen zij zich veilig in hun eigen buurt?'

De standaard vragenlijst van Waarstaatjegemeente, zoals opgesteld door KING, is als uitgangspunt genomen. Inwoners konden digitaal en schriftelijk deelnemen aan het onderzoek.

Resultaten
Uit het onderzoek is gebleken dat de inwoners de buurt als woon- en leefomgeving gemiddeld waarderen met een 8,0. Meer resultaten zijn terug te vinden op het dashboard van Waarstaatjegemeente.nl. Hier is het ook mogelijk om de resultaten van Gemeente Valkenswaard te vergelijken met andere gemeenten.

Gepost door S. Neijnens (Sanne), M.Sc. op 13-1-2017

Waar staat je gemeente

Waarstaatjegemeente.nl is een initiatief van VNG Realisatie.

Externe links